Vidare funderingar

Nån har sagt att minst 2 glas mjölk om dagen för att få i sej de vitaminer etc. som kroppen behöver! Men varför undrar jag? Vad är det för speciellt med mjölk som jag inte kan få från något annat? Knepigt det här med kosten, den ena säger si och den andra så – vad ska man tro på?

Äh, jag gör typ Mr Skaldeman ungefär – jag testar mej fram… Inget blir ju sämre av det! Har jag förut ätit en massa skräpmat typ färdig pizza som värms i ugnen, korv o bröd på macken, eller ett besök på nått hamburgerhak – Vad gör då vatten istället för mjölk till maten?

Ja, det känns som det är många pusselbitar som fattas… Men jag får väl lära mej allt eftersom!

Nu till middag blir det grillat (sambon grillar ute!) och sen ska jag försöka mej på hasselbacks-champinjoner och en sallad….

Hasselbackschampinjoner
Portioner: 1-2
Källa: Sofia Werlin – Mitt liv med LCHF

Ingredienser:
Stora champinjoner
Fet ost
Örtsalt och vitlökspulver

Gör så här
Köp så stora färska champinjoner som du kan hitta skär av det nedersta på foten så att hatten kan stå stadigt i en gratängform.

Skär tunna snitt nästan helt igenom svamparna. Toppa med lagrad fet ost, strö över lite örtsalt och vitlökspulver.

Gratinera 15-20 minuter i ugnen på ca:200 grader.

Kommentera

