Finurligt eller?

Det pratas ganska vitt och brett om hur mycket man går ner i vikt med LCHF….en del har gått ner helt otroligt i vikt och det bara under några fjuttiga veckor!!!!

”Lyckliga dom” – tänker jag när jag läser deras framgångar!! Jo, jag tycker de är fantastiska och kämpar på helt otroligt bra!

Men eftersom detta med vikten kommer i fokus, så tycker jag att själva tanken bakom LCHF kommer lite i skymundan;  kroppen rensas ut på konstgjorda matvaror, blodtrycket regleras oftast till det normala, likaså kolesterolet och blodsockernivån etc. etc. Äter du enligt LCHF, så äter du så ren mat som möjligt, utan några konstiga tillsatser.  Med andra ord är det en en normaliserings-diet!! Tror det är viktigt att komma ihåg det.

Man får lära sej allteftersom vad kroppen behöver och vill ha, för att komma i balans och att den mår bra..

Ja, nog snackat om det! Idag börjar så min Fakir… Just nu är jag superhungrig, åt lite för lite imorse antar jag. Så nu blir det lite skinka och ett stekt ägg. Sen till middag ska jag laga ugnsstekt torsk och citronsås, sambon (puss) ska få potatis till. Han är för övrigt ”livrädd” för LCHF.

Igår kväll hämtade jag hem en tupp till mina hönor 🙂 och det gick riktigt bra. Idag har han sjungit för dem mest hela dagen. Våran minsta hund tycker han är en skum typ och morrar när han galer…. Härligt med livet på landet!

4 responses to this post.

  1. Kul att ni har en tupp nu också. Livet i hönsgården fulländat…!!??
    Inget Umeå än, vet inte hur det blir med nåt… Vi höres sen.

    Kram!

    Svara

    • Ja, jag tror tuppen tog ut sej lite igår – idag är han så tyst, så tyst!!

      Trist med Ume-resan! Å ta´t lungt – vi tar vår pysselträff när det är som minst stressigt runt oss!!

      Svara

  2. Hej!

    Så kloka ord.
    Att kosten ger kroppen en chans till normalisering.

    Vilken snygging ni fått hem!

    Vänliga fjällhälsningar från en som drömmer om att en dag ha egna höns

    Svara

    • Hej! Å tack för titten….
      Ja, det känns som lite lyx att gå ut och plocka in färska ägg varje dag!
      Såg att du med har en blogg – ska kika in hos dej!
      Ha de gott!

      Svara

Kommentera

