Lördagkväll….

Igår till middag blev det en hamburgare, stekt ägg och en avokado-röra;

Mosa en avokado, droppa på lite olja (oliv- eller rapsolja) och en gnutta pressad citron efter smak… supergott till både korv och kött!

Har iallafall tyckt om det väldigt mycket, den där röran. Men så igår efter maten fick jag sån jä..la magknip, illamående och febrig! Sprang på toa som en galning mest hela kvällen, varvar med att ligga i soffan och må tjyvtjockt! Vad är det som hänt??? Kände precis lika som när jag blev bjuden på hallon och grädde hos granne…

Är det LCHF:n som gjort mej överkänslig på nått vis?   Hallon kan så vara, för de gillar jag ändå inte, men den där avokadoröran????

Till middag idag blev det grillad karré, beasås, lite sallad och en ½ avokado – bara för att testa!

Man lär så länge man lever sägs det…..och nu har jag då lärt mej skippa avokado! Mår så där tjyvens igen… magknip och toabesök!

Synd, för avokado är ju ypperlig som föda för en inbiten LCHF:are.    Nåväl, det finns annat att äta, egentligen massor. Har ni kollat in alla härliga recept? 

Här kommer en bild på  härlig aptitretare:

LCHF-Pizza

 Nu ska jag slänga mej omkull i soffan ett tag till….hoppas på att magen ska sluta protestera!

2 responses to this post.

  1. Pizzan ser verkligen smaskig ut!! (Tur jag nyätit ;-))
    Synd med avocadon, om du gillar den. Har du tålt den förut? Är det LCHF som ändrat nåt i kroppen?
    Hoppas allt bra med er!

    Kramar!

    Svara

    • Ingen aaaning Anki!! Men nånting är det iallafall…. Jag mår ju bra annars, ännu är det bara avokado och hallon jag reagerat på. Hallon räknas som bär och avokado som grönsaksfrukt – så de har ju heller inget spec. gemensamt!
      Har skickat frågan vidare till bättre vetande, får se om jag får nått svar.

      Svara

Kommentera

