Mera funderingar

Ibland känns det lite tungt att skriva blogg…. Vet inte riktigt vad jag ska skriva om! Men så kommer kvällen, eller den tidigare morgonen och jag sitter återigen vid datorn. Har alltid fascinerats av de som bara kan slänga ur sej näst intill vad som helst och få det att låta så vettigt….

Jag äter som vanligt, ibland är jag inte hungrig alls, men huvudvärken gör sej påmind och jag vet att jag behöver äta. Men att hela tiden sitta och skriva ner vad jag äter och inte äter, tycker jag verkar lite ”tradigt”. Det finna så himla många och väldigt bra bloggare inom LCHF som har såna fantastiska recept på sin blogg. Tror jag överlåter detta till de som kan mer!

Tycker om att skriva, även om det oftast blir bara blablablabla….

Vet ni – idag var faktiskt första dagen som jag kände att WOW! Vad jag känner mej skärp, glad, pigg, lugn, harmonisk…..ja, faktiskt allt på en gång! Är i slutet av min 9:e vecka, och nu äntligen (eller som min systers barnbarn brukar säga; Änklingen!) känner jag att det vänder! Jag känner min kropp har minskat, jag känner mitt humör är bättre än förut, jag mår som en liten prinsessa helt enkelt! Känns för jä..la härligt!

Trots alla måsten, allt som ska fixas o grejas med – så finns det där lugnet inom mej som jag saknat så himla, himla länge!

VAD JAG ÄR GLAD ATT JAG HOPPADE PÅ LCHF-TÅGET!!!

Nu ska jag bara njuta resten av kvällen – tar nog ett eller två glas vin, lite brie-ost….. Det är så härligt att ÄNKLINGEN!!! 🙂

2 responses to this post.

  1. Det är verkligen så kul att höra att du hittat nåt som funkar så bra för dig!
    Och du, den där gruppen ”som kan slänga ur sig nästan vad som helst och få det att låta vettigt” – den TILLHÖR DU!

    Massor av kramar!!

    Svara

  2. hahaha…. Tack! Det värmde 😉

    Svara

Kommentera

