Så blir det kväll igen

Kom precis hem från LCHF-kursen! Just för tillfället massor med tankar och funderingar, lite trött och alldeles genom-nöjd med dagen!

På kursen pratade vi mest om lite näringlära och fick en massa nya recept…. Alltid kul att prova något nytt, för det är hur lätt som helst att fastna i ”ägg-bacon-grädde” fasen. Nu finns det en hel del godsaker att testa – återkommer när jag gjort det och skriver naturligtvis om mina erfarenheter kring dessa nya recept.

Vi vägde oss också, på en våg som räknade ut kroppsfett, vatten etc. – det var ingen höjdare precis, men det får bli ett riktmärke till nästa gång jag väger mej på kursen!

Jag var förut in på en blogg, en ung kvinna som skrev något som jag gått och tänkt på idag; vad har jag för syn på kvinnans kropp? Vem är det som styr hur vi vill se ut? Är det utifrån mina egna ideal, eller är det något inlärt, något ”inmatat”?

Dessa frågor är egentligen inte nya för mej, men ändå så har jag aldrig riktigt benat ut begreppen inför mej själv! Jag går ut och säger att det finns smala personer som är feta inombords och det finns feta personer som är smala inombords! Men vad tycker jag egentligen om mej själv? Å varför tycker jag så?

Hur mår jag inombords? Vad gör jag för att bibehålla det, eller vad gör jag för att göra en positiv förbättring?

Jag får fundra vidare på det där lite…. Tänker slänga mej in i duscen och krypa till sängs. Sambon sover redan, hör han hostar lite där innefrån sovrummet….

2 responses to this post.

  1. Jag tyckte att det var en väldigt bra utveckling faktiskt. Jag tror att det är något som är inlärt. När det gäller dina begrepp så som att det finns smala personer som är feta inombords, så tänkte jag lite på det du skrev. Jag skulle vilja se mig som en som är smal inombords men fet utanpå. Men jag är inte så säker på att jag någonsin skulle säga det högt. Kanske för att jag är rädd för omvärldens reaktioner. En som alltid varit smal vet inte hur det är att vara lite större så en fet person är alltid fet enligt dem?

    Min tanke fick dig att tänka, nu fick din tanke mig att tänka lite till =)

    Svara

  2. Hm, begriper inte riktigt… Kanske kan berätta lite mer för mig i helgen?

    Kram!

    Svara

Kommentera

