Lördag 16 oktober

Nu är då vintern här för att stanna, snön som kom häromdagen ligger kvar som ett vitt och fint täcker över marken. Cykeln står fortfarande ute, så även sparken från förra vintern!!!

Just nu är en sån där mellan period – man vet inte riktigt hur man ska klä sej etc. etc. Men vilket fall som helst, så är det promenader varje dag nu framöver som gäller. Det tar inte emot lika mycket numera att ge sej ut, och ibland kan dessa promenader bli både 1 och 2 timmar långa!! Ljuvligt!!

Idag har vi varit hos min mamma, spelar ingen roll hur många gånger jag försöker att förklara det här med LCHF för henne – så bjuder hon ändå på sånt som inte jag vill äta. Så det blev kaffe och några ostskivor…ja, en och annan medwurstskiva slank ner också! Men sen snabbt hem och värma lite matrester från igår;

Fläskfilé och ädelostsås (ädelost+CF) och ugnsrostade rotsaker+lök….

Middagen hoppar jag över idag – för nu när äntligen sambon är hemma igen så blir det ostbricka och 1-2 glas rött…..mmmmmmums!

Såg att jag fått en läsare till som också äter enligt LCHF;   Ellas tankar (lagt till en länk till henne under ”andra bloggar jag följer”)  . Gå gärna in hos henne, mycket fin sida och mycket bra att läsa där!

Alltid kul att få nya läsare OCH kommentarer.

Lägger in en bild på hur det såg ut hos oss torsdagmorgon den 14 oktober…

2 responses to this post.

  1. Ojojoj, det var en rejält vintrig bild! Jag som tyckte att den lilla snön vi hade fått var nåt att visa…
    Jobbigt med all snö men ändå vackert!!! och det blir ju så ljust…
    Så duktig du är på att röra dig och promenera! Tänk om du ändå hade bott närmare mig… jag skulle behövt din inspiration och ditt GO!!
    Jag är ju ingen LCHF-are…. MEN jag kommer följa dig och din blogg ändå!! 🙂
    Varför..?? Enkelt!! Du är bäst!! 🙂

    Ha det gott så hörs o träffs vi mera sen!

    Svara

  2. Ah tack ska du ha 🙂 Jag har dig pa bloglovin och kikar in sa ofta jag kan.

    Inte sa nice med snö sapass tidigt som mitten av oktober…men det är sant man inte kan göra sa mycket at!

    Svara

Kommentera

