Fredag igen!

Visst är det härligt med helgerna som bara rusar emot en! Fast jag är hemma hela dagarna, tycker jag det känns viktigt med att dela upp veckan med vardagar och helgdagar. Då har man nånting att se framemot och få lite mer rutin under veckan.

Nu närmar vi oss en hel del helgfirande med god mat etc. Det är inte utan jag funderar hur det ska gå?  Det blir iallafall julskinka och egna sillinläggningar. Alternativ till potatisen har jag hittat;  aubergin och zuchini – inte helt fel!

Sen var det dricka till maten!!! Älskar ju mumman och snapsen! Men snapsen får nog komma med och nått glas rött – och kanske, kanske tomten kommer med en SodaStream 🙂

Jag känner att jag är lite dålig på att blogga, skulle vilja ha lite mer motivation för detta. Men så är det väl för var och en av oss – livet känns lite upp ibland och ner ibland! Dessutom är det mycket som händer omkring här; håller på att renovera hallen, väntar på mitt första barnbarn (mysigt!), 2 inbokade julmarknader där jag ska sälja mitt hantverk etc. etc.

Tänker tillbaka lite på den tid som jag ätit enl LCHF – tänk va bra det gått ändå!! Hade jag kört med vanliga bantningskurerna så hade jag inte gått ner så här mycket i vikt, inte mått så tokhärligt bra…. Vicken tur att jag hamnade in den här cirkeln!

Kommentera

