TIDEN GÅR….

Tillbaka på hemmaplan för över en vecka sedan – tiden går så fort och julen börjar närma sej med stormsteg.

Vid besöket i Stockholm träffade jag ena sonens mor och far – så jättegulliga personer!! Det blev mycket prat om LCHF och fadern hoppade på LCHF-tåget! Pratade med modern igår och hon berättade att han har redan gått ner 2 kg!!! Vilken prestation!!!

Jag hoppas innerligt att han mår bra och inte har så lång övergångstid som jag hade – håller tummarna för dej!

Känns lite konstigt att sitta och skriva ”modern” och ”fadern” – men det blir ju så när man försöker vara lite anonym och inte ge ut något namn etc. Ni får ha överseende med detta!

Hur har det gått för mej då? Jo, tyvärr så har det blivit lite potatis under de senaste veckorna. Å det har känts i magen dvs. buller, gaser och knip. Så nu blir det några fakirdagar fram till julen och några i mellandagarna. Måste testa igen hur det känns att vara super-super-strikt!

I förrgår var jag ute och åkte skidor, något jag inte gjort på över 20 år!! Eller jag kanske inte ska kalla det för skidåkning – jag kände mej inte som Gunde Svan precis 🙂 Men det var skönt, trots snöfall och blåst. Idag är det -16 grader ute, men det är lungt och stilla, sambon har kört upp spår med skotern, så det blir nog en liten åktur idag igen….

Det är ju det här med att gå ner i vikt och vara lite till åren – nu känns det mer eller mindre som allt hänger och slänger. Elasticiteten i skinnet är inte vad den varit precis! Shit happens! Huvudsaken är ju ändå att jag mår bra inombords!

Jag lägger in en bra recept-länk. Hittade den när jag letade LCHF-recept på julmat….tänk att jag inte sett den förut, eller har jag det???? LCHF-recept.com heter den. Finns en sökruta upptill på den sidan, där du kan skriva in julmat och vips så får du upp ett helt julbord.

Ja, det börjar vara väldigt mycket på Internet om LCHF, så egentligen är det bara att välja och vraka…

 

One response to this post.

  1. Lycka till med dina fakirdagar, själv ska jag köra fakir/nollning under första januariveckan för att fa bort eventuella hekton/kilon som tillkommit under helgdagarna. 😉

    Svara

Kommentera

