Endorfiner – den enkla vägen till lycka

Hade först inte tänkt åka skidor idag – trött i kroppen och allmänt lat helt enkelt. Men så tog sambon på sej overallen och jag förstod att han skulle köra upp spåren åt mej. Gulliga sambo!

I fredags åkte vi in till stan och jag passade på att köpa fästvalla och ett par skidhandskar…. Tänkte på vad jag läst i en sån där må-bra-tidning, ”klä dej som en sportsman och du blir en”.
Inte för att jag tror att jag blir snabbare och får bättre flås ifall jag tar på mej ett par Swix skidhandskar. Men jag får se det som en belöning för mitt kämpande!

Vilken skillnad på åkningen, nu kunde jag åka framåt hela tiden 🙂 Så det slutade med 3 km skidspår efter mej.
Pulsen på max och svett över hela kroppen!

Men nu har jag duschat och känner mej fräsch igen. Ska strax ställa mej vid spisen och fixa lite käk – matrester står på menyn.

Känner mej så nöjd i hela jag – endorfinerna rusar omkring och det är en sååån skön känsla! Tänk att jag kommit så långt ändå – att JAG!!! är ute och åker skidor!

Kommentera

