Tillbaka igen!

Idag börjar det åter gå åt rätt håll. Har till och med varit ute på promenad…

Det blir så här ibland, en påminnelse om att jag inte är så stark som jag tror.

Kylan är tillbaka, -24 imorse när jag vaknade, men det har blivit lite varmare och solen skiner.

Ibland funderar jag på om jag äter för lite och ibland för mycket??? Men jag blir nog aldrig riktigt klok på det där. Enl. Skaldeman (boken jag håller på att läsa), så ska man äta när man är hungrig och inte efter klockan.

Tyngdpunkten på mat intag lägger jag som oftast på middagen, som är nånstans mellan kl 15 och kl 19 – beroende på när kroppen säger att den vill ha mat!

Frukosten ser ut som den brukar: 2 koppar kaffe med grädde och 2 ostskivor eller 2 rökta skinskivor med bregott eller majonäs.

Det står jag mej ett tag på! Sen blir det matrester från gårdagen, eller bacon och 1 stekt ägg. Fast jag äter inte alls mycket, men vet att om jag inte äter så är jag utsvulten innan kvällen.

Middagen är den måltid jag lägger ner mest ”arbete” på och som är den måltid som är mer varierande än andra måltider. Dvs innerhåller kött, fisk eller fågel med grönsaker (blomkålsmos, stekt vitkål, coleslaw eller annat), eller så bara kött etc. och nån god fet sås!

Dricker alltid vatten till maten, mellan måltiderna å så.

Förut har jag varit väldigt dålig på att dricka vatten, men det går bättre och bättre. Det blir nog ca 2 liter/dag.

Igår fick jag hem en traderavinst – en SodaStream!! Så nu kan jag gotta mej med lite bubblor 🙂

5 responses to this post.

  1. Svar: Ja det far bli en liten sneak-peak sa där, har ju knappt nagra saker ännu! Men det kommer, allt eftersom.

    Svara

  2. Jag försöker lyssna på kroppen för som du säger så ska man ju bara äta när kroppen är hungrig, ibland så tror jag att kroppen vill ha mat (speciellt var det så i början) men då testar jag att ta ett glas bubbelvatten och oftast är det bara törst. Jag äter två ggr per dag, men ibland får kroppen tokryck som här om dan, då åt jag FYRA ggr på en dag! Men då fick det vara så och dagen efter var det som ”vanligt” igen!=)) Kroppen är en knasig manick!

    Visst är det bra med en Sodastream!! Jag använder min varje dag, det är så gott med bubbligt vatten.=)

    Kram Åsa

    Svara

    • Precis! Värsta tiden är under mensperioderna – då känns det som om man kan vräka i sej hur mycket som helst!! Å då är jag också mest godis-sugen…

      Svara

  3. Det är nog bra att man äter när man är hungrig men själv fungerar jag bäst om jag ändå har vissa hålltider under dagen och håller jämn nivå i kroppen. Alltid mellis. Någonting i alla fall.

    Hemmabubblarmaskiner är fantastiska! Vår går på högvarv och det är mycket lättare att få i sig sina litrar med den. Bra köp! 😀

    Svara

Kommentera

