Portobello

Nu har jag provat receptet på Portobello – men även här kryp Kajsa Warg fram 🙂

Så här gjorde jag;

  • 2 stora Portobello-svampar
  • lite salt
  • Philadelphiaost vitlök/örter
  • riven Västerbottensost

Jag skar bort fötterna på svamparna, saltade lite och la på Philadelphia (snåla inte, utan ett rejält lager ska de vara), riven ost på det – i mitt fall blev det Västerbottensost som jag älskar!! In i ugnen på 200 grader, minst 10-15 min, eller till rivosten fått härlig färg.

Till detta åt jag knaperstekt bacon!

Är du svampälskare – rekommenderar jag det här!!

p.s. sambon fick ena svampen – det var mäktigt nog med en!

5 responses to this post.

  1. Är de sapass stora alltsa, de där svamparna? Det var väldigt. Jag har aldrig sett nagra pa riktigt, tror jag.

    Svar: Tack tack! 🙂
    Ja det blev en hel del gjort i helgen! Hehe.
    Nej tyvärr, vad jag vet sa maste man leta upp inlägget igen för att läsa svaret (om det inte är sa att man klickar pa ”uppmärksamma mig pa vidare kommentarer via e-post”). Mitt problem att jag aldrig lyckas, eller hinner, hitta tillbaka till de inlägg där jag kommenterar. Sa det är lite dumt, jag missar nog en del svar här och där. Men det är som det är.

    Svara

  2. Har nog aldrig sett en sådan svamp. 🙂 Låter gigantiska.

    Kanske fungerar med shitakesvamp med?

    Svara

  3. Låter gott, ska testa. Har också spanat på de där svamparna i affären men inte vågat köpa =)

    Svara

    • Väl värda att prova! Men sen blev det lite kvar – som jag värmde dagen efter, å det rek. jag inte! Så ät och njut när de bjuds!!!!

      Svara

Kommentera

