Dagen är över

Det blev en intensiv och härlig dag!

Började med kaffe och grädde i vanlig ordning, 2 skivor ost med en klick bregott. Sen en tur med lilla vovven ut på isen – åh vilken härlig vårvinterdag!

Solen sken som bara den och vi njöt under promenaden i fulla drag.

Sen började det blåsa och solen gick i moln till och från…. Så istället för att vara ute hela dagen, satte jag fart här hemma med fönsterputsning i alla rum.

Gardiner som jag ville byta behövdes fixas till – så en sparktur till syrran för att sy och göra ändringar som behövdes. Så nu är det färdigt i alla rum.

Middagen glömde jag helt bort, var så uppe i varv med pyssel etc. Men vilken tur att man är flexibel – lätt och gjort, kastade ihop en pizza med tonfisk, lök, strimlad skinka och ost.

Nu ikväll har vi stått ute på gården och tittat på norrsken – det riktigt exploderade på himlen och det var sååå vackert. Försökte ta lite kort, men misslyckades helt. Så jag knyckar lite norrskensbilder på nätet och lägger ut…

2 responses to this post.

  1. Svar: Ja, det kan man säga! Men nu kan vi verkligen jobba vidare här hemma, i nya lyan, i vår egen takt. Allt måste ju inte byggas upp och packas upp så snabbt som det packades ned!

    Svara

  2. Posted by kastrullhexan on 2 mars, 2011 at 02:10

    Nu du Livsvis, har Tuvan hittat hit också, Tänk va lika vi är du o jag! Jag skulle ha gjort likadant en sån härilig dag, tagit hunden med mig och åkt ut på sparken, så får väl ”sambohögen” sitta där vid TV:n då.. Ibland är det skönt att få vara ensam också, och låta tankarna få komma och gå som dom vill. Låter som en kanondag, och du, vilket norrsken!!
    Kram kram ifrån systra di! 🙂

    Svara

Kommentera

