LCHF fredag?

Jo visst är det nått särskilt med fredagar! Början på en helg med vila och mys…. Men här är det full rulle och det känns så skönt. Energinivån är på max tror jag, hinner massor och har massor med ideér.

Just nu är middagen i ugnen – Kajsa Warg i farten igen. En ugnsomelett på lite rester;

  • strimlad skinka
  • salami
  • gul lök
  • gul paprika
  • färska champinjoner
  • grädde
  • CF
  • Sambal oelek
  • svartpeppar
  • ägg
  • ost

Det till det här gör jag en grönsallad….så får sambon ta pasta eller potatis till.

Morgonpromenad med lilla vovven, sen en tur in till stan och handlat, 5 km skidåkning och lite helgstädning. Kan inte förstå att jag är så pigg som jag är!!!! Det sprudlar i hela kroppen och jag vet inte hur jag ska hinna med allt jag vill göra. Ibland blir det bara sååå mycket och jag känner att jag får lite hjärnsläpp.

Sy gardiner, sy ny sittdyna till datastolen, göra om en gammal pall som stått i källaren, sticka och tova, virka elefanter till barnbarnet, smycketillverkning, decoupage…..hur mycket som helst jag vill hinna med!

Men ikväll blir det vila och förhoppningsvis en bra film – kanske ett glas rött och mys med familjen….

3 responses to this post.

  1. Ps. Glömde skriva det förut. Länken till din blogg fungerade inte i dina senaste kommentarer, där var ingen punkt mellan livsvis och wordpress! Bara sa att du vet. Hoppas du har en nice fredagkväll!

    Svara

  2. Så härligt att du känns ”på gång”!!! Det hörs verkligen som att du har en himla massa energi att göra saker och det bästa – att du verkligen verkar kunna känna glädje och njuta av det som är!!
    Blir imponerad (och lite smått avundsjuk ;-)) av det du tar dig för 🙂 !
    Spännande med alla förberedelser inför sommarens marknader och jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra!!!!! Åsså hoppas jag att vi en vacker dag skulle kunna följas på marknader och sånt, det skulle verkligen vara en toppengrej!!

    Ha en skööön helg och hälsa familjen!

    Kram!

    Svara

Kommentera

