Bekräftelsebehov

Vem bekräftar dej när du behöver? Vilken bekräftelse behöver du?

Vaknade tidigt, alldeles för tidigt och som vanligt började tankarna snurra och fara….hahaha, låter nästan som om jag vore lite knäpp – men sån är jag, leker med ord och låter tankarna fara med mej lite.

Jag har ett enormt behov av bekräftelse – tycker om att mötas och visa att man bryr sej om varann, stanna upp och ta sej tid att se och bli sedd.

Ibland kan jag tänka att det har med mitt dåliga självförtroende att göra, ung. som letandet av den sanna bilden av mej själv!

Nu börjar solen kika fram mellan träden, det är en magisk stund på dygnet….. Ska knäppa igång kaffebryggaren och vakna av kaffedoften som sprider sej i huset.  Kaffe+grädde i vanlig ordning, 2 skivor ost med en klick bregott på varje…..nu är det morgon igen!

Idag ska jag skriva ner alla recept som finns i boken ”GI-noll..” av Skaldeman, tänkte göra ett tappert försök att följa och se vad som händer!

Kommentera

