Matrevolutionen

Jag fortsätter att läsa boken, tar lite tid, men jag vill inte jäkta fram!

Den är så himla bra och ger mej så mycket. Nu läser jag om ett kapitel om diabetes. Hur många har man inte omkring sej som äter tabletter, tar insulin etc. för att stävja denna sjukdom?

Tänkte jag skulle testa mitt eget blodsocker – man kan beställa mätare gratis på denna sida Diabetes Care.

Varför inte tänkte jag när jag läste i boken – testa själv både före och efter maten och se vilken mat som håller blodsockernivån bäst i schack!!

Återkommer med resultat – bara jag får hem mätaren och testar!

Tack T och A för denna helt underbara bok (fick den i present)!!!!

One response to this post.

  1. Svar: Det är lugnt, jag ligger också efter på bloglovin…efter en helg utan att varit inne på nätet. Förra veckan hann jag inte heller med så mycket som jag tänkt. Men så blir det ibland.

    Två veckor till är det sagt, sen får jag komma hem ”för gott” och jag LÄNGTAR verkligen hem nu!! Hoppas dessa veckor går fort!

    Jag hoppas inte att kroppen är nöjd nu…för jag är fortfarande överviktig…får se sen när jag kommer hem igen och kommer in i gamla banor om jag kan få bort det sista. Blir ju mest utemat och så nu…så det funkar inte så bra då.

    Svara

Kommentera

