Hösten fortsätter komma med stormsteg

Ibland är det rätt skönt att göra ingenting…. På nått konstigt vis får jag mera gjort när jag gör ingenting 🙂

Igår tänkte jag vara ute så mycket som möjligt, ta alla hundarna och strosa omkring i skogen med kameran i fickan. Kanske lilla ryggsäcken med kaffetermos.

Vid morgonpromenaden mötte jag grannen, frågade om vi skulle ta upp potatis. Så var det med de planerna att göra ingenting! Så det blev lite stress;

  • hem med hunden
  • kasta i mej lite mat
  • hämta dagmatte-hundarna och ta dom på långpromenad
  • skjutsa hem dagmatte-hundarna
  • hem och byta om
  • ut i pärlandet och dra blasten
Precis när jag var klar med det, tänkte jag sätta mej en stund och vila ryggen…..då dyker grannen upp med traktorn och potatisupptagaren.  Vid det laget var jag lite irriterad, dels äter jag inte potatis (iallafall inte ofta om jag ska vara ärlig), sen begriper jag inte varför sambon ska sätta potatis så det räcker för ett helt kompani – när det är bara han som nyttjar dessa knölar!!
Men så kom jag att tänka på ”se möjligheterna, istället för hinderna” – potatisen måste upp ur jorden, annars förstörs hela sommaren arbete med detta land. Så det var bara att bita ihop och gilla läget!! Tänkte på tillfredsställelsen att se det tomma pärlandet efteråt, känna doften i källaren av nyupptagen potatis, känna varma känslan i kinderna utav en hel dag ute…. Att få vara ute, ha hunden lös, ta upp knölarna ur jorden, umgås lite med grannen och känna samarbetet oss emellan!!!!
2 responses to this post.

  1. Så det kan bli, tror du jag läste pär-landet… Nä, jag tog för givet ”pärlandet”! Undrar vilken ny sorts pärlor du fått tag i med blast… 😉

    Kram!

    Svara

Kommentera

