Är du nöjd med ditt liv?

Sitter och läser en ”blask-tidning” där man uppmanas tänka efter hur ens liv ser ut – Är du nöjd med ditt liv?

Alla forum som finns på Internet, där man lägger ut bilder på barn, barnbarn, husdjur, magiska skapelser från kökets lugna vrå, läckra bakelser som ska njutas av framför filmen på fredagskvällen etc. etc.

Shit!!! Tror du inte Camilla, min trogna vän, lagt ut en bild på henne och maken när dom sitter vid en romantisk middag på hotellet. Han stryker henne över kinden och det riktigt glänser av kärlek i hans ögon…..

Åh här sitter jag med ungar som tjoar, popcorn som ryker runt golvet och fullt med katthår i soffan!

Slänger mej ner i soffan så katthåren ryker, lägger armarna i kors, suckar djupt och ett leende sprider sig över läpparna, en värme som inte går att jämföra infinner sig i min slitna kropp!

Måhända är jag inte ung längre, kanske lite sliten och huden börjar hänga lite varstans. Jag är inte rik på pengar, det finns många hinder i mitt liv – men jag njuter!

Jag är fullt övertygad om att det inte finns en enda människa som ska och kan bestämma vad livskvalité är för mig!

Lev och låt leva – det är mitt motto!

 

2 responses to this post.

  1. Det här inlägget är bara sååå BRAAAA! 🙂
    Hoppas att du inte har nåt emot att jag sparade ner bilden? Kan avra navändbar i min egen blogg. Du skriver så bra shigne! Puss o kram och ha en fin helg!
    / Tuvan

    Svara

Kommentera

