Rostat bröd

Det är precis vad jag längtar efter just nu…. Jag kan riktigt känna känslan – att sätta tänderna i en varm rostad smörgås, där smöret smält och osten känns mjuk!

Men är man LCHF:are så är man! Då får man hitta på nått annat än att smälla i sig en massa kolhydrater! Det är mitt val och det är precis det så här jag vill ha det!

Men det finns alltid lösningar – även om det kostar på ibland.

I LCHF-butiken finns en del lösning, men för att köpa hem ingredienser för att baka en franska för att kunna rosta sig en smörgås skulle gå på nästan 400 kr!!!! Det är det inte värt.

Så jag kikade in hos Carbzone – där finns en hel del att handla för en hungrig gumma. Så det lutar nog åt färdigbakat bröd därifrån, även om det också kostar på lite….

Nåväl….nån gång ska jag handla på mig lite grejer för att baka, men det får jag nog skjuta på framtiden ett tag!

p.s. Upptäckte precis att från Carbzone´s hemsida, kan man leta återförsäljare. Där hittade jag några såna med inom en radie på 10 mil! Det ni…. Nu ska vi åka handla bröd – för vad är väl en resa på 10 mil för en norrlänning 😉

Kommentera

