Magsjuka och LCHF

När min pappa var magsjuk så drack han grädde tills det gick över… Ingen lockande tanke precis när man ligger där och mår pyton.

Hela söndagen låg jag i magsjukan, igår började jag vakna till lite, men kroppen är trött och sliten.

Matglädjen är absolut inte vad den varit, tar nog någon dag innan jag känner att jag kan stoppa i mig det jag är sugen på. Det enda jag fått i mig idag är;

  • 1 kopp kaffe+grädde
  • 3 msk turkisk yoghurt

Jag är lite hungrig, men samtidigt illamående om jag tänker på att jag måste få i mig något.

Kan det fattas fett för kroppen? Jag har inte stött på att någon som ätit kosten LCHF blivit magsjuk. Kan det ha att göra med mitt fuskande under jul- och nyårshelgerna?

Hur har du haft det vad gäller sjukdomar under din tid med LCHF? Om du blivit sjuk (nu menar jag förkylning/magsjuk etc.) vad har det berott på? Hur har du isåfall löst det?

Har jag fått det om bakfoten att en LCHF aldrig får såna sjukdomar?

3 responses to this post.

  1. Jag har inte varit sjuk alls sen jag började, tror jag. Alltsa inte som jag minns i alla fall. Har flera ganger kännt att det varit nat pa g, men det har aldrig brutit ut.

    Svara

    • Så har jag med känt! Ända fram till den där söndagen – kom som en riktigt chock…. Men det var visst ”vinterkräksjukan” som slog till, flera i omgivningen som låg ung. samtidigt. Å jag kan lova att mitt var lindrigt jämfört med andras! Så kanske att LCHF-kosten räddade mig lite?

      Svara

  2. Posted by Malin on 11 mars, 2012 at 07:39

    Ligger nu magsjuk och äter strikt LCHF så tyvärr har det nog ingenting med det att göra…

    Svara

Kommentera

