Low Carb – produkter

Nu har jag då äntligen haft tillfälle att prova lite LowCarb-produkter. Det blev dessa:

och

Båda produkterna hittade jag i en ICA-supermarket butik och kommer från CarboneZone.

Brödet var över förväntan – väldigt gott och helt i min smak! Men lite besviken blev jag på pastan – som smakade ung. som lite blöt och seg Fiberhusk!

Men för all del, när övriga familjemedlemmar tuggar i sig pasta, så är det för min del helt okej att tugga i mig lite av dessa! Om jag nu prompt ska ha likadant som övriga familjemedlemmar!

Det kostar även en slant att hålla sig med dessa matvaror, så jag tänkte jag skulle testa det där receptet på pasta som man kan göra själv – bara för att jämföra med det köpta och se om det verkligen är värd mödan att åka ca 13 mil t.or. för inköp av LCHF-produkter!

 

Kommentera

