Vad har du åstadkommit idag?

Nu är jag i mitt esse…..tankarna bara rullar på!

Varför skriver jag egentligen att jag tagit en sparktur på X antal kilometrar? Eller gjort ett gympapass på X antal minuter?

Alla gör väl sin del av motion efter;

  • de förutsättningar man har
  • humör
  • trött eller pigg
  • väder och vind
  • huset fullt av barn, eller en partner som är sjuk
  • etc. etc.

Vad spelar det för roll egentligen om jag springer 10 km 3 dgr/vecka, eller sitter i soffan och surar en hel vecka? Det är upp till var och en vad den vill göra med dagen/veckan/månaden…

Jag kan själv känna så jäkla panik, nästintill ångest för att jag inte kan allt jag vill. För att jag inte orkar, har tillgång till eller på nått annat sätt inte når upp till det som ”alla andra kan”.

Livet är inte rättvist! Så är det bara…

  • Alla kan inte springa,
  • alla kan inte rör på sig varje dag,
  • alla kan inte gå på gymet

Men vet du vad alla kan göra? Utifrån sina egna förutsättningar kan alla göra nånting för sig själv för att må bra!

Det är det här jag retat upp mig på så länge – och ändå så trillar jag dit själv gång på gång!! Jag skriver i bloggen,  jag skriver på FB eller Twitter och hur jäkla duktig jag har varit, eller hur bra jag har det etc. etc.

Men skriver jag nånting om hur deppig jag är, vilka mörka tankar jag har ibland….knappast! För det är den ”fina fasaden” som hela tiden måste visas upp!!

Men vet ni….jag är inte mer än människa!! Jag har mina fel och brister, precis som alla andra! Jag kan må jäkla dåligt ibland!!

Men – och det här är ett stor MEN – jag ÄLSKAR LIVET, jag är tacksam för alla mina nära och kära som finns vid min sida! Jag är väldigt glad och tacksam för att alla helt underbara människor jag mött här ute i cybern!

Hela livet är faktiskt en gåva – och den gåvan försöker jag vara väldigt rädd om!!

One response to this post.

  1. Svar: Ja, visst är det sa! Imorrn blir det till att testa ett nytt pass, om jag orkar upp i tid 😉

    Svara

Kommentera

