Vad händer (i) med livet?

Här jagas det förtvivlat efter hälsa och skönhet… Vi ska inte bara se unga och fräscha ut – vi ska må så jäkla bra i både kroppen och själen.

Oavsett vilken tidning du köper, oavsett vilket program du ser – så skapas det allt som oftast ett behov att förändra nånting hos oss själva. På nått sätt så känns det som om vi pressas att prestera mer, bättre, snabbare…

Det duger inte längre att vara dig själv! Du har inte tillåtelse att vara nöjd med dig själv!

Vem sätter dessa gränser?  Vem bestämmer målet och vem bestämmer färden dit?

Jo JAG och ingen annan!!!

Ska det vara så jäkla svårt att vara nöjd med sig själv!

Att viga sitt liv till att jaga något bättre, ska det verkligen vara nödvändigt? Då hinner jag inte leva! Då hinner jag inte njuta av dagen, av timmarna, av NUET!

Jag är;

  • i mitten av livet ungefär,
  • jag har mina extra kilon,
  • min hy börjar rynka sig
  • det hänger och slänger lite här och där
  • konditionen är inte på topp precis
  • jag är trött och stel mest hela dagen

MEN! Mitt motto är ”LEV OCH LÅT LEVA

Passa på att njuta av livet – det kommer inte tillbaka! Tillåt dig själv att stanna upp och känna verklig tacksamhet över livet!

3 responses to this post.

  1. Posted by Annica Lundgren on 10 februari, 2012 at 09:18

    Jag har ett hektiskt liv och vill se bra ut och ta hand om mig själv men jag ser inte det som ett nödvändigt ont utan kul för jag vill inte vara fet m.m mendet är mitt val. Makeup träning god nyttig mat ser jag som glädje i livet.

    Svara

  2. Det är så härligt att läsa Annica – för du har ditt liv som du trivs med! Du har dina egna mål som du själv ha satt och vägen dit är helt och hållet din egen!

    Det är precis det jag menar – du har kul, du trivs med ditt liv och dig själv!

    Men det finns trots det en viss hets i samhället att man ska inte duga som man är, utan vi ska ”hetsas” att bli ”bättre” – ett jagande som i grund och botten är rätt onödig!

    Svara

    • Posted by Annica Lundgren on 10 februari, 2012 at 02:03

      Jo det e sant å det e så tråkigt att inte folk kan uppskatta sig själva, jag e ingen modedrottning NO WAY men jag trivs med mig själv och har funnit det jag mår bra av och jag önskar alla andra detsamma

      Svara

Kommentera

