Tiden efter rökstoppet

Att man går UPP i vikt efter ett rökstopp är det väl ingen som missuppfattat???

Det har hänt här med!! Åh vad gör man åt det? Svär ve och förbannelse att det ska vara så j..la lätt att gå UPP i vikt?

Ja, vissa dagar känns det så, men i det stora hela så spelar det inte så stor roll faktiskt. Jag mår tusan så mycket bättre och jag går hellre upp i vikt än att gå omkring och lukta askkopp!!

Det här är de fördelar jag upptäck än så länge;

  • jag känner att jag andas in syre i lungorna
  • jag kan andas in luft/syre längre ner i lungorna
  • jag hostar inte längre inget slem och klumpar i bröstet längre
  • lite mera ork
  • min hud har fått en annan färg
  • maten smakar me
  • känner mig mer utvilad när jag vaknar
  • inte lika trött och på dåligt humör – jo, det är sant, jag kan vara rätt grinig 😉
  • ibland upplever jag det som om mina tankar är ”friskare” – hahaha…..låter lite knäppt, men det är så jag upplever det!
OJ – nu när jag skriver ner det där – himlars vilken förändring !!!
Med andra ord: DET VAR FAAN VÄRT ATT SLUTA RÖKA!
  • mitt luktsinne är känsligare, jag känner mer lukter
6 responses to this post.

  1. Guldmedalj till alla som slutar röka, heja dig!

    Svara

  2. Posted by Tobias Sjösten on 17 mars, 2012 at 10:35

    Jag är stolt över dig! Välkommen till en bättre verklighet. 🙂

    Svara

  3. Bra jobbat!

    Svara

  4. Heja dig! Det bästa jag nå¨nsin lyckats med för hälsan var att sluta röka, du kommer aldrig ångra dig!

    Svara

Kommentera

