Efter uppehållet

Så ska jag då försöka leta mig tillbaka till det liv jag en  gång lärde mig må gott utav = LCHF och röra på mig.

Det har gått väldigt dåligt sen sist – jag har inte alls tagit mig i kragen vad gäller mig själv och min kropp. Fram till nu! Peppar, peppar….

Mycket har hänt och mycket har inte hänt – livet har tagit sin egen vändning och jag har mest bara flutit med. Det är nog så innan en förändring, man grubblar fram och tillbaka, väger det negativa mot det positiva och vise versa. Så plötsligt en dag står man framför den där dörren och inser att det är faktiskt inte svårare än att ta tag i handtaget, öppna och slänga sig ut i det efterlängtade okända. Man börjar resan.

Numera har jag ett nytt boende längre söderöver i vårt avlånga land, jag har påbörjat arbetsträning som förhoppningsvis i slutänden ska ge mig en plats i samhället.

Någon operation har det tyvärr inte blivit än, men det finns hopp och om ca två veckor kanske, kanske jag har fått ett besked. Kanske kan min resa till ett bättre hörande påbörjas snart.

Så här ser mina dagar ut numera:

  • De dagar jag inte jobbar, stiger jag upp vid 6.30-7.00 ung., dricker mitt kaffe (bytt ut grädden mot kokosolja) , under tiden loggar jag in på mina forum och skriver några rader.
  • Sen blir det morgonpromenad med hundarna (vår egen lilla virvelvind samt en dagmattehund), det brukar bli ca 3 km.
  • Nu är det dags för frukost; yoghurt och några skink/ostrullar eller stekta ägg ev. lite bacon eller nått annat mättande.
  • Dags att ta itu med  lite vardagspyssel – ni vet sånt där lite halvtråkigt som ska göras varje dag.
  • Finns där tid och ork så handarbetar jag lite, eller så kanske jag har lite att göra förberedning av jobbet.
  • Lunch för hundarna och promenad igen – ung samma som morgonpromenaden, eller om det är fint väder så går vi i skogen. Jag kallar den här promenaden för ”filosofpromenaden” – en promenad där jag kan lufta mina tankar, hämta energi och kraft från naturen.
  • 3-4 dagar i veckan åker jag på motionssim – de dagar jag inte simmar, de dagarna försöker jag komma igång med yoga.
  • Kort pink-sväng med hundarna
  • Middag
  • Hundarna  ska ha mat
  • Slappa framför tv:n – givetvis med nått handarbete.
  • Kvällspromenaden med hundarna – oftast vid 20.00, om det inte är simning, då blir kvällspromenaden efter 21 nånting…
  • En film (om det finns nån bra) och en kopp te och nån frukt
  • Försöker lägga mig skapligt, läser gärna en stund innan jag släcker för den dagen.

Mitt liv är inte så inrutat som det låter – det finns tid för att ge min kreativa sida näring, det finns tid att ringa vänner och surra bort en stund, det finns tid att ringa mina älskade söner, det finns tid att andas, det finns tid att leva….

 

 

3 responses to this post.

  1. Hej! Vad roligt att få höra vad som händer om och kring dig igen, det känns som ett tag sen. Jag har varit dålig på att följa också men har börjat komma igång med det igen. Hoppas du trivs bra på arbetsträningen ( vars gör du den?) och lycka till med LCHF och annat. Kram

    Svara

  2. Skönt att ta det där beslutet! Nu gäller det bara att nöta och nöta tills du format en bättre vardag. Sedan går det av sig självt. 🙂

    Svara

  3. Hej! Kul att se att du är tillbaka 🙂 Peppkram till dig! kram

    Svara

Kommentera

