Blogga eller inte blogga???

Den stora frågan?

När jag mår gott, när maten, träning etc. stämmer – då är det hur lätt som helst att dela med sig i bloggen. Men så kommer det dagar/perioder som det inte känns så himla bra. Ingenting stämmer och allt känns hopplöst.

Just såna tillfällen känns det motigt att blogga och jag ifrågasätter mig själv om varför i helsike jag ska sitta och skriva ner mina tankar och funderingar!

Idag är en sån dag!

Var utan medicin 2 dagar och kroppen börjar knorra; hög tinnitus, personalen i hjärnkontoret tog semester och kroppen kändes som nånstans mellan 90 år och döden. Jag mådde piss-dåligt helt enkelt.

Lördag fanns jag äntligen ett apotek där de hade min medicin, tog en vanlig dos och började frysa och må illa.

Idag är det rätt okej, inte helt återställd, men näst intill.

Det har blivit en timmes promenad med hundarna i skogen – kallt som sjutton, men det var nog lite nyttigt att vara ute i friska luften.

Har fuskat lite med maten idag – efter promenaden i skogen, blev det en stor kopp te och en tunnbrödsrulle med skinka, ost och råkostsallad.  Det är det enda jag fuskat med idag.

Har kikat lite på inbjudan till Vårruset och känner mig så jädrans sugen på att anmäla mig…..tror jag funderar ett tag till. Det vore en fördel att veta om jag verkligen kan springa 😉

Mentalt har jag redan sprungit flera mil – nu är det upp till mig att sätta det i verket också.

Har du tips på bra träning, får du mer än gärna lägga in en notis om det. Alla tips mottages tacksamt!

 

Kommentera

