Äggsjuka?

Att höns blir klucksjuk, det vet jag….men att ägg kan göra mig så illamående fattar jag inte!!!

Kanske mitt eget fel egentligen, man ska inte försöka träna direkt efter en god äggröra. Nåväl, alltid lär man sig nångting – oavsett hur gammal och klok man blir!

Morgonen började bra med kaffe+grädde och en härlig LCHF-macka med skinka och lite ”kaninmat” (tomater och paprika). Sen en promenad med vovven – bara -19, men det blåste och kändes isande kallt.

Tillbaka hemma, lite vardagspyssel och stök, sen hade jag tänkt träna, men mitt i alltihopa kom grannen förbi – och feg som jag är vill inte att nån ska se mig  när jag står där framför tv:n och studsar… Snabbt knäppa av tv:n.

Magen började knorra, så det var bara att ställa sig att göra äggröra och lite bacon – mumsigt gott!

Grannen åkte iväg och jag snabbt in för att knäppa på tränings-dvd:n…. Men shit, vad jag blev kass i magen! Å tjurskallig som jag är så gjorde jag hela passet!

Vilade en pyttestund och sen var det dags för nästa utomhus-aktivitet; Dagens långpromenad! Kan säga att den gick i ultrarapid  – men tjurskallen igen, promenaden genomfördes!

Men allvarligt talat – ska det verkligen vara så här att äta ägg? Vad har hänt med min magen egentligen???? Jag som formligen kunnat äta småspik förut utan en min!!!

Till gruppen av matvaror som jag börjat vara försiktig med, hör dessa dit nu:

  • avokado – illamående och kräksjuk
  • hallon – illamående, kräksjuk och värmeslag
  • björnbär – samma som hallon
  • ägg – det går att äta, men inte alla dagar i veckan!

Jag fattar absolut inte vad som händer i min kropp! ”Alla” andra säger att deras magar blir kanon av denna kost, samt att de mår hur bra som helst!! Jovisst är jag både piggare och gladare – men bara om jag ser upp med vad jag stoppar i mig!

8 responses to this post.

  1. Usch da, och synd med ägg, det som är en san bra ravara som kan användas till sa mycket. Jag hör till dem som inte märker av nagra problem med magen längre, sa länge jag äter LCHF kost.

    Svar: Ja second hand och loppis är nagot jag verkligen gillar!

    Svara

  2. Bara du skriver om ägg känner jag hur det vill vända sig. Jag har ohyggligt svårt för ägg efter min senaste lchf-tripp. Vilket ju är såååå synd! 😦

    Svara

    • Jag brukar kunna äta ägg – men måste lyssna ordentlig på vad kroppen säger! Ägg och träning direkt efter det – det var nog inte så smart!

      Svara

  3. Ja det känns bra att se att andra också känner av det negativa med denna kost…jag kan inte äta grädde och hallon björnbär..får spy om jag gör det, sen blir det bra men det kan inte vara kvar i magen. Avocado känner jag nte av men däremot stekt ägg men inte kokt….så jag är såååå försiktig när jag äter det. LCHF förstörde min mage ….sad men true….googla på lchf gallstensbesvär… får du se vad Annica Dahlqvist säger….LCHF PRODUCERAR GALLSTEN….WOW DET ÄR JU BRA …..NOT.

    Svara

    • Det där låter inte bra!!!
      Ska kolla upp det vidare – annars så trivs jag så himla bra med denna kost, den har ju gett mig så mycket positivt!!

      Svara

  4. Svar: Tack tack! Det känns himla bra att äntligen va igang med träningen 🙂

    Förresten, det blir lite konstigt när du kommenterar hos mig, din webadress blir sa här: http://publishme.se/16306/entries/comments/livsvis.wordpress.com och det stämmer ju inte alls. Kika pa det nästa gang du kommenterar, vet inte hur det blivit sa!

    Svara

Lämna en kommentar