Förändring

Har ni tänkt på hur mycket det finns att se framemot, så mycket att längta efter, så mycket att sträva efter….  Varje dag, varje ögonblick finns där både stora och små saker som tillsammans bildar pusslet ”Mitt Liv”.

Som idag, under långpromenaden med min hund, en granne och hennes hund. Lite kallt och blåsigt, så det kändes som det vara flera, flera minusgrader. Men rätt klädd och bra skor, så var det underbart härligt att vara ute, se hundarna hur de sprang och busade. Vilken livsglädje!!!

Tänk om man själv var så lätt och ”busig” i kroppen, vilken lycka det skulle vara.

Fast….det finns de som sitter/ligger där de är och skulle ge vad som helst för lite frisk luft, vissa skulle kanske inte ens våga drömma om en promenad i skogen.

Är det så det är här i livet? Att man längtar till något/någon man inte har tillgång till? Att man hela tiden strävar efter något bättre, finare, lättare etc.? Oavsett vilken situation man befinner sig i?

Varför inte bara stanna upp, se var jag befinner mig i mitt liv och känna efter om det verkligen är så här jag vill ha det i mitt liv??!!

En förändring är aldrig lätt och den går kanske inte heller smärtfritt fram. Men är den värt allt besvär? Är verkligen ”gräset grönare på andra sidan”?

Det finns mycket jag längtar efter, det finns mycket som jag skulle vilja förändra – men jag är osäker om jag har det modet, förståndet att inse vad den förändringen innebär och framför allt, kan jag acceptera det jag inte kan förändra?

Att leva är inte det lättaste!

hämta

 

Lämna en kommentar