Vilken dag!

Kallt och blåsigt, har till och med snöat en hel del idag.

Dock har det blivit några promenader och den sista blir om en liten stund då hundarna ska ut på sin sista ”pink”-sväng.

Sen ska jag nog lägga mig tidigt och läsa en bok som jag fått låna av en granne. Ingen författare som jag känner igen sen förut, så det ska bli intressant.

hämta

Tro för den delen inte att jag är nån bokmal – men att koppla av och läsa innan man somnar är mysigt!

Börjat som smått att planera fredagens middag – tusan så sugen på en härlig köttbit och rikligt med kryddsmör. Gärna ett glas rött till….eller kanske två ??

Hade ett givande samtal på jobbet idag – tankarna började snurra angående det här med att mötas i kommunikation. Vad är det svåraste i ett samtal mellan två personer? Oavsett om man känner varann sedan förut eller inte.

Kan det vara att lyssna på den andre? Eller är det att försöka göra sig förstådd?

Måste man hitta en gemensam nämnare i samtalet? Eller kan man bara pladdra på?

I skrift är jag en ”pladdrare”, men i ett samtal….nja, jag vet inte riktigt.  Har nämnt det tidigare, nämner det igen; jag är en rätt vimsig/glömsk person, men jag tror jag har åtminstone en fot på jorden.

En blåögd, kanske lite naiv person…  Äsch, jag tror jag lämnar tankarna där och ger mig ut i vintervädret med hundarna istället!

 

Lämna en kommentar